EN
HE

ברוכים הבאים

אנא הכניסו פרטיכם לכניסה

פיליפ סטון ז"ל

ארגון סאסא סטון ישראל מודיע בצער רב על פטירת פיליפ סטון

ארגון סאסא סטון ישראל (SASA Setton) מצר להודיע על פטירתו של פיליפ סטון. פיליפ ואשתו הילדה ייסדו יחד את הארגון, בו כיהנו כנשיאי כבוד משותפים. פיליפ השאיר אחריו את אשתו ושותפתו למפעל חייו, הילדה סטון תבל"א. הלווייתו התקיימה ב- 15 באוקטובר 2020, בז'נבה, שוויץ.

פיליפ והילדה סטון, פעלו יחד כנשיאי כבוד בארגון מעל לעשור, על מנת להוביל את תחום החינוך לילדים מאושפזים בישראל. במסגרת פועלם, תרמו פיליפ והילדה סטון תרומה משמעותית מידי שנה למאות אלפי ילדים מאושפזים, בכ- 40 בתי חולים ברחבי הארץ. המטרה העיקרית שעמדה לנגד עיניהם הייתה לעזור לכל ילד וילדה מאושפזים לקבל כל תמיכה אפשרית על מנת לעבור את תקופת האשפוז בקלות, לשמור על הרצף הלימודי והחינוכי, וכך לצמצם פערים לימודיים ולמנוע משברים נפשיים.

על מנת לשמור על הרצף הלימודי של אותם תלמידים מאושפזים, תרומתם של פיליפ והילדה סטון לילדים בבתי החולים השונים, באה לידי ביטוי במסגרת לימודית ייחודית ומעטפת חינוכית, הפועלת ב- 40 מוסדות חינוך בתוך 40 בתי חולים בישראל.

במהלך חייו, פיליפ לקח חלק בפרויקטים משמעותיים רבים ושונים, אך ראה בתפקיד נשיא הכבוד המשותף של סאסא סטון ישראל, כשליחותו המרכזית. יהי זכרו ברוך.

 

רוברט זינגר, נשיא ויו"ר הדריקטוריון: "אנחנו מודיעים בצער רב על פטירת פיליפ סטון, שהקדיש יחד עם אשתו הילדה משאבים רבים עבור מאות אלפי ילדים מאושפזים בישראל. אנחנו מוקירים את פועלו הרב ונמשיך את דרכו בארגון סאסא סטון ישראל."

סוניה גומס דה מסקיטה, סגנית יו"ר הדריקטוריון ונציגת משפחת התורמים: "זהו יום עצוב מאוד עבור כולנו. מיזם סאסא סטון ישראל הינו מפעל חייהם המשותף של פיליפ והילדה, שהכניסו הרבה טוב לאלה שהיו נזקקים לזה מכל. פיליפ היקר, תישאר בליבי לנצח, תנחומינו להילדה סטון היקרה."

מר פיליפ סטון ז"ל שלישי מימין. תערוכת סאסא סטון באונסקו "חינוך ללא גבולות", אפריל 2016 פריס. (צלם: שחר עזרן)

 

ארגון סאסא סטון נוסד בישראל על ידי פיליפ והילדה סטון בשנת 2009 והוא הארגון המוביל את תחום החינוך לילדים מאושפזים בישראל. הודות לפעילות הארגון, אלפי ילדים חוזרים אל ספסל הלימודים בתום תקופת אשפוזם, כשהם רגועים ובטוחים בעצמם. כל שנה, יש לנו הזכות לאפשר לילדים אלה לחייך, ללמוד, להחלים.

הארגון יוזם, מפתח ומספק שירותי חינוך מתקדמים לכ- 120,000 ילדים מאושפזים מידי שנה והוא פועל בשיתוף הדוק עם משרד החינוך במסגרת חוק חינוך ילדים חולים בישראל, התשס"א-2001. כחלק מפעילות הארגון מתקיימים מיזמים שונים ביניהם "בית הספר של אחר הצהריים" ב- 24 בתי חולים כלליים ברחבי הארץ, "בית ספר לחיים" ב- 9 בתי חולים פסיכיאטריים וב-10 מחלקות פסיכיאטריות בבתי חולים כלליים, ומיזם "בית ספר אור" הפועל ב- 7 בתי חולים שיקומיים וסיעודיים.

 

צפו בהרצאה המרגשת שהוקדשה לזכרו של פיליפ סטון ז"ל, המתארת את הסיפור המדהים כיצד נבנתה העיר המצרית סמוחה – ואבדה: