EN
HE

ברוכים הבאים

אנא הכניסו פרטיכם לכניסה

פרס סאסא סטון לספרות ילדים

פרס סאסא סטון לספרות ילדים, שמתקיים זו השנה השלישית, הוקדש השנה לאחים כפיר ואריאל ביבס, שנמצאים בשבי חמאס בעזה.

הסופרת והמאיירת אורית ברגמן זכתה בפרס סאסא סטון לספרות ילדים לשנת 2023 על ספרה "שושנה חיפושית הזבל המשועממת"

 

פרס סאסא סטון לספרות ילדים, שמוענק זו השנה השלישית, הוקדש השנה לאחים כפיר ואריאל ביבס, שנמצאים עדיין בשבי חמאס בעזה. הנהלת סאסא סטון החליטה להקדיש עבורם את הפרס הייחודי, שכולו עבור קידום ספרות הילדים ולהעלאת המודעות להחזרת כל החטופים הביתה. הספר הזוכה לשנת 2023: "שושנה חיפושית הזבל המשועממת" מהוצאת אגם שכתבה ואיירה אורית ברגמן, ותזכה ב-35,000 ₪.

בפרס סאסא סטון למפעל חיים על סך 25,000 ₪ זכתה הסופרת והעורכת יונה טפר על תרומתה לספרות הילדים והנוער הישראלית. השנה הוחלט להעניק מענק כספי על מקוריות איורית על סך 25,000 ₪ לנטלי בלהסן על ספרה ״בארץ השמיכה״ מהוצאת כתר/ כנפיים.

זו השנה השלישית בה ארגון סאסא סטון יעניק את "פרס סאסא סטון לספרות ילדים לסופרים ומאיירים מובילים בישראל. מטרות הפרס הינן תמיכה בספרות הארצית וקידום היצירה הישראלית בספרות הילדים. הפרס יחולק לסופרות ומאיירות אשר השפיעו לטובה על התרבות הישראלית. לאור המצב, ודווקא בתקופה זו בה עולם התרבות משותק, נציגת משפחת סטון, הגברת סוניה גומס דה מסקיטה, באמצעות ארגון סאסא סטון, בחרו להתגייס לקיים את הפרס להעלאת המודעות לשני הילדים הג'ינג'ים כפיר ואריאל ביבס, שעדיין מוחזקים בשבי חמאס יחד עם הוריהם, ועבורם מוקדש הפרס השנה. ארגון סאסא סטון (SASA Setton), מקדם את תחום החינוך לילדים מאושפזים ב-41 בתי חולים ברחבי הארץ, זה למעלה מעשור. פרס סאסא סטון לספרות ילדים בישראל הוקם על ידי הגב' הילדה סטון לזכרו של בעלה פיליפ סטון ז"ל.

הספר הזוכה בפרס סאסא סטון לספרות ילדים לשנת 2023 הוא "שושנה חיפושית הזבל המשועממת" שכתבה ואיירה אורית ברגמן. יוצרת הספר, אשר ראה אור בהוצאת אגם, תזכה בפרס כספי על סך 35,000 שקלים. הזוכה בקטגוריית פרס מפעל חיים היא הסופרת והעורכת יונה טפר, שתקבל פרס כספי על סך 25,000 שקלים. השנה גם הוחלט להעניק מענק כספי עבור מקוריות איורית בגין השימוש בטכניקה איורית חדשנית לנטלי בלהסן על ספרה שכתבה ואיירה "בארץ השמיכה" שראה אור בהוצאת כנפיים/כתר. בלהסן תזכה ב-25 אלף שקלים על יצירתה.

מנימוקי השופטים לזכיית "שושנה חיפושית הזבל המשועממת" בפרס סאסא סטון לספרות ילדים:

"אורית ברגמן הינה סופרת ומאיירת שניתן לייחס לה את גיבושה של שפה ספרותית חדשנית וייחודית לילדים – הן בהיבט הטקסטואלי והן בהיבט הוויזואלי. ברגמן כתבה ואיירה חמישה עשר ספרים, לצד איוריה לכותבים שונים. ביצירותיה מצליחה ברגמן לעשות את הבלתי אפשרי ולייצג את עולמם של ילדים כך שתתקבל התחושה שלא מבוגר הוא שאוחז בעט, אלא התודעה הילדית היא שמתארת את הסובב אותה – בין אם במילים ובין אם באיורים.

ספרה שושנה חיפושית הזבל המשועממת , המתמקד בבעל חיים שולי כביכול, מתכנס סביב המימרה "גם גרגיר אחד יכול", וכאן טמון השדר לפיו קוטנו (או גודלו) של האדם, אינו מנבא את יכולותיו. כתיבתה ואיורה של יצירת מופת, מפגישה את הנמענים הצעירים עם עולמות אמנותיים וקוגניטיביים מורכבים, תוך הנגשתם והעברתם באופן נהיר והומוריסטי."

מנימוקי השופטים לזכיית יונה טפר בפרס מפעל חיים:

"טפר, שפרסמה כשישים יצירות לילדים ולנוער, מלהטטת בין ז'אנרים שונים. פרסמה ספרי פנטזיה דוגמת רומן הילדים לפתן צימוקים הקטנה (1988), רומנים וידויים דוגמת מה שהסתרתי בבטן (2010), ספרי הרפתקאות כמו גיבור או פרא (2012) ואף רומנים ריאליסטיים דוגמת מתאים לך ככה שאת צוחקת (1999) ועוד ועוד.

בחירותיה התמטיות של טפר מלמדות על אומץ ועל מודעות חברתית מוּסֶדֶת ומושרשת. ספריה מהווים נכסי צאן ברזל, ועדות לכתיבה בלתי מתפשרת, וחותרת למבנים ספרותיים מורכבים, לצד עיסוק בערכים חברתיים בוערים ובסוגיות מושתקות. במשולב עם קריירת כתיבה פורה, טפר משמשת מזה שנים רבות עורכת ספרי הילדים של הוצאת "הקיבוץ המאוחד". על יצירות הספרות שטוותה ביד אומנית, ועל עבודת העריכה המסורה שהעשירה את מדף ספרי הילדים הישראלים בעושר תרבותי שלא ניתן לכמת, מוענק לה 'פרס סאסא סטון למפעל חיים'."

מנימוקי השופטים לזכיית "בארץ השמיכה" בפרס סאסא סטון למקוריות איורית:

"הספר "בארץ השמיכה", של נטלי בלהסן, הוא מלאכת מחשבת של מילה ואיור, בו מצליחה היוצרת ליצור עולם איורי מרהיב דרך תפירת האיורים בעצמה בשילוב בדים וכלי תפירה. העולם הויזואלי מתכתב עם העלילה אך גם מתפקד כיחידה משמעותית נפרדת ושלמה. הגיבורה, שחווה נדודי שינה, זונחת את ספירת הכבשים הישנה והמוכרת, ויוצאת למסע בארץ השמיכה, שתפרה לה סבתה. פרס למקוריות בגין השימוש בטכניקה איורית חדשנית מוענק לנטלי בלהסן על כך שתפרה ושילבה בין מתודות איוריות בספרה "בארץ השמיכה"."

ועדת השופטים בפרס זה כללה את יו"ר הוועדה, עדי רובינשטיין, עיתונאי בתחום התרבות; ליהיא לפיד, הסופרת והמרצה; פרופ' שי רודין, חוקר ומרצה לספרות ילדים באקדמית גורדון חיפה; טל מרמלשטיין, עורכת המגזין שישבת של "ישראל היום";

סוניה גומס דה מסקיטה, נציגת משפחת התורמים: "בתקופה מורכבת זו, לא יכולנו לעמוד מנגד והרגשנו צורך לחבר את פרס סאסא סטון לספרות ילדים אל משפחת ביבס המרגשת שנכנסה לכולנו ללב. זו השנה השלישית בה נעניק את פרס סאסא סטון לספרות ילדים, שהפך למסורת לקידום תחום ספרות הילדים בתרבות הישראלית, וזה מתבקש לחבר את סיפורם של הילדים הג'ינג'ים- כפיר ואריאל ביבס, לפרס שלנו, שמי יתן ונצליח לסייע להעלות את המודעות להשבתם הביתה בהקדם. כל הספרים שהתמודדו בפרס יחולקו בתום התחרות לבתי הספר שבבתי החולים ברחבי הארץ, בעבור הילדים המאושפזים, וכן, הזוכים יקיימו מפגשים אישיים עם הילדים בבתי החולים. ברכות לזוכות הנהדרות, המשיכו בעשייתכן החשובה לקידום היצירה הישראלית, ואנו מחכים לראות את משפחת ביבס יחד עם כל יתר החטופים בבית בהקדם."

מתוך טקס הענקת פרס סאסא סטון לספרות ילדים לשנת 2023. בתמונה מימין – רוברט זינגר, אורית ברגמן, יונה טפר, נטלי בלהסן, סוניה גומס דה מסקיטה, אליהו ביבס, עופרי ביבס. צילום לירון אלמוג.

 

 

_____________________________________________________________________________________________________________

פרס סאסא סטון לספרות ילדים לשנת 2023 גאה להכריז על שבעת המועמדים הסופיים:

"הרשימה הקצרה"

 

שבעת ספרי הילדים שנכנסו ל"רשימה הקצרה" בפרס סאסא סטון לספרות ילדים לשנת 2023:

בארץ השמיכה – כתבה ואיירה: נטלי בלהסן, הוצאת כנפיים

שושנה חיפושית הזבל המשועממת – כתבה ואיירה: אורית ברגמן, הוצאת אגם

סתם שדה ריק – כתבה: תמר וייס-גבאי, איירה: בלה פוטשבוצקי, הוצאת כנרת זמורה דביר

סיפורים מן השדות – כתב: אבנר וישניצר, אייר: שגיא אשין, הוצאת טל-מאי

עדה פישמן מימון, מתוך סדרת "הישראליות" – כתבה: לאה נאור, איירה: תמר קנובל, הוצאת צלטנר

פרחים למשורר הלאומי – כתבה: שהם סמיט, איירה: ולי מינצי, הוצאת זמורה ביתן

תקופת האבן של נורי – כתבה: גלית ראב"ד, איירה: כרמל בן עמי, הוצאת כנרת זמורה דביר

 

ארגון סאסא סטון מקדם זו השנה השלישית את "פרס סאסא סטון לספרות ילדים ע"ש פיליפ ז"ל והילדה סטון" לסופרים ומאיירים מובילים בישראל. מטרות הפרס הינן תמיכה בספרות הארצית וקידום היצירה הישראלית בספרות הילדים. הפרס יחולק לסופר/ת והמאייר/ת אשר השפיעו לטובה על התרבות הישראלית. הסופר/ת והמאייר/ת של הספר הזוכה ב"פרס סאסא סטון לספרות ילדים" יזכו כל אחד בסכום של 35,000 ₪. בנוסף, יחולק פרס מפעל חיים על סך 25,000 ₪ לסופר/ת ילדים שיצירתם השפיעה רבות על התרבות הישראלית.

"פרס סאסא סטון לספרות ילדים" על שם פיליפ ז"ל והילדה סטון, נשיאי הכבוד ומייסדי ארגון "סאסא סטון" (SASA Setton), המקדם את תחום החינוך לילדים מאושפזים בבתי ספר שב – 41 בתי החולים ברחבי הארץ, זה למעלה מעשור.

 

סוניה גומס דה מסקיטה, נציגת משפחת התורמים: "אנו מתרגשים להוביל זו השנה השלישית את המיזם החשוב והמשמעותי של פרס סאסא סטון לספרות ילדים ע"ש פיליפ ז"ל והילדה סטון. כיום אנחנו יוצאים עם רשימת שבעת ספרי הילדים המובילים שיצאו לאור השנה והוגשו לפרס, וכל אחד מהם ראוי להיות הספר הזוכה. במיוחד בשנה בה אנו מציינים 75 למדינת ישראל אנחנו שמחים לשים זרקור על סופרים ומאיירים מובילים בתחום ספרות הילדים שאנו מקווים שעליהם יגדל דור העתיד."

 

טקס הענקת פרס סאסא סטון לספרות ילדים לשנת 2023 יתקיים בתאריך 27.12.23.

 

 

 

 

 


ברכות לזוכים ב"פרס סאסא סטון לספרות ילדים" על שם פיליפ ז"ל והילדה סטון לשנת 2022!

הספר הזוכה "המפלצות של נועם", הוצאת טל מאי וידיעות ספרים – כתב ואייר רמי טל

הזוכה במפעל חיים מטעם פרס סאסא סטון לספרות ילדים – לאה נאור

פרס מצוינות ספרותית לספר "המתנה המושלמת" מהוצאת זברה – כתב ואייר אביאל בסיל

הפרסים הוענקו לזוכים המוכשרים בטקס חגיגי במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר

בתמונה – זוכי פרס סאסא סטון לספרות ילדים ע"ש פיליפ ז"ל והילדה סטון לשנת 2022 – רמי טל, אביאל בסיל ולאה נאור, לצד שר התרבות והספורט חילי טרופר והנהלת סאסא סטון – רוברט זינגר, סוניה גומס דה מסקיטה ואתי אבני.

 

זוכות פרס סאסא סטון לספרות ילדים על שם פיליפ ז"ל והילדה סטון לשנת 2021:

בתמונה- זוכות פרס סאסא סטון לספרות ילדים על שם פיליפ ז"ל והילדה סטון לשנת 2021- יעל אלברט ואיריס ארגמן – על הספר "חדר הפלאות של סבתא מאשה", וגלילה רון פדר עמית על פרס מפעל חיים, לצד שר התרבות והספורט חילי טרופר, נציגת סגל השופטות ליהיא לפיד, והנהלת סאסא סטון- רוברט זינגר וסוניה גומס דה מסקיטה.